
Çağrı Merkezi sektörü ülkemizin en hızlı gelişen çalışma alanlarından biri. Birçok farklı sektörde satış ya da müşteri hizmetleri çağrı merkezleri üzerinden yapılmakta. Çağrı merkezleri yarattıkları istihdam olanakları, sundukları esnek çalışma modelleri, eğlenceli çalışma ortamları ile özellikle gençler tarafından tercih ediliyor.
Peki çağrı merkezinde çalışma ortamı nasıl, bu işi yapmanın zevkli yönleri neler, çalışanlar ne gibi zorluklarla karşılaşıyorlar. Bir yılı aşkın bir süredir sektörün içerisinde yer alan biri olarak sizlerle gözlemlerimi aktarmak isterim.
Gelişim & Kariyer
Öncelikle; çağrı merkezleri satış danışmanları / müşteri temsilcisiler ya da bilinen ismiyle agent pozisyonları için deneyim aramadığından yeni mezunlar için önemli bir tercih nedeni oluyor. Birçok iş ilanında deneyim olmazsa olmaz şart iken, çağrı merkezlerinde yaş ve deneyim gibi kısıtların olmaması henüz iş hayatının başındakiler için büyük bir olanak.
Çoğu kez geçici bir iş gibi görülmesine rağmen kısa sürede terfi olanağı sunması ile çağrı merkezleri, kariyer odaklı çalışanları kendisine bağlamış durumda. Üstelik eğer satış odaklı bir çağrı merkezinde çalışma olanağı söz konusu ise kazançların yükselmesi de gündeme geliyor. Hava şartlarından ve coğrafi uzaklıklardan bağımsız olarak müşteriye ulaşma şansı sunan sektör, başarılı satışçıların ortaya çıkarılmasında aracı oluyor.
Kariyer kadar kişisel ve mesleki gelişimine önem veren çalışanlar eğer eğitime önem veren, bu konuda yatırım yapan çağrı merkezlerini tercih ederlerse çok mutlu oluyorlar. Gerek işe girişte verilen eğitimler, gerekse çalışma sürecinde sunulan eğitimler çağrı merkezi sektöründeki firmaların çalışanlarına sunduğu gelişim olanakları olarak dikkati çekiyor. Eğitim olanaklarının yanı sıra deneyimli çalışanların ya da takım liderlerinin verdiği koçluk hizmetleri de çağrı merkezi sektöründe bir diğer gelişim fırsatı…
Dinamik Ortam…
Çağrı merkezlerinin gençler tarafından rağbet gördüğünden bahsetmiştik. Gençlerin yoğun olduğu çalışma ortamında dinamizm ve eğlence olmaması düşünülemez… Teknoloji altyapısına dayanan çalışma ortamları özellikle Y Kuşağı’na yönelik her türlü motivasyon kaynağının uygulanmasını kolaylaştırıyor; eğlenceler, ödüllendirmeler, motivasyon toplantıları, hareketli ve dinamik iş ortamı…
Satış odaklı çağrı merkezinde dinamik ortama satış yapmanın coşkusu da ekleniyor. Satışta başarı duygusunun getirdiği coşku, yeni hedeflerin yarattığı heyecan, müşteriyi ikna etmenin doğurduğu gurur dinamik ortamın diğer öğeleri.
Zorluklar
Peki çağrı merkezlerinde her şey güllük gülistanlık mı, ortam her zaman bahsettiğimiz kadar güzel mi?
Elbette her iş ortamında var olan zorluklar çağrı merkezlerinde de mevcut. Satış hedeflerinin yarattığı baskı, müşteri hizmetleri alanında karşılaşılan zor müşteriler, zamana karşı ortaya konulması gereken performans hedefleri bu sektördeki çalışanların en sık yakındıkları konular. Ancak artan deneyim, edinilen teknik bilgi ile bu faktörlerin çalışanlar tarafından aşılması zor değil.
Hareketli, sürekli yenilenen ve gelişen bir bilgi akışının olduğu, karşınıza çıkan her türlü zorluklarla mücadele edebilmenin verdiği keyif, kendine güven, cesaret ve azim ile çalışmanın da ayrı bir keyfi olduğunu düşünüyorum.
Burada çalışırken öncelikle insanları çok iyi tanımaya başlıyorsunuz. Kiminle nasıl, hangi ses tonuyla konuşmanız gerektiğini, zamanla rahatlıkla çözebilmeye başladığınızı fark ediyorsunuz. Müşteriyi ikna edebilme, memnun edebilme kabiliyeti kazanıyorsunuz ki bu, daha sonraki iş hayatınızda da size bir artı olarak dönüyor. Ayrıca stresle baş edebilmek çok zordur, her ne kadar kendinizi stres içinde hissetseniz de zamanla bunun hafiflediğini fark ediyorsunuz, çünkü stresin hayatınızın bir parçası olduğunu kabulleniyorsunuz. Sabretmeyi öğrenmek, sorunlara çabuk ama doğru çözümler üretebilmek ise kariyer için edinilen en önemli avantajlardan.
Kısacası bu işi yapabilmek için gerçekten işinizi sevmek ve sabırlı olmanız gerekiyor. Ve eğer bu işte devam etmeyi göze aldıysanız önünüz çok açık. Ve ömrünüz boyunca unutamayacağınız tecrübelerle, hislerle, anılarla karşılaşmanız bu sektörde mümkün…
Sema Basçı
speak İnsan Kaynakları
http://www.speak.com.tr/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder