
Küresel düzeyde yaşanan ekonomik krize rağmen, Türkiye’deki gelişimini hızla devam ettiren sektörlerin başında gelen çağrı merkezi sektörü; kariyer olanakları ile gençler arasında rağbet görmeye devam ediyor. Kısa sürede kariyer basamaklarını tırmanmak konusundaki arzuları son derece baskın olan Y Kuşağı, eğlenceli çalışma ortamı, genç yönetici / çalışanları ve elbette sunduğu eğitim ve kariyer fırsatları ile çağrı merkezinde çalışmayı tercih edebiliyor…
Çalışan sayısı ve iş hacmi olarak hızla büyüyen çağrı merkezi sektörünün en önemli ihtiyacı yetişmiş insan kaynağı. Tam da bu nedenle şirketler ile çalışanların beklentileri aynı noktada buluşuyor. Çalışanlarının hızla gelişmesi için eğitim yatırımı yapan, başarılı çalışanların fark edilmesi için kariyer süreçleri tasarlayan şirketler ile kısa sürede sorumluluk almak yönünde çaba harcayan, kendisini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için çaba harcayan çalışanların hedefleri paralellik gösteriyor.
Çağrı merkezinde satış (telesales / telesatış) alanında çalışanlar bu noktada bir adım öndeler. Çünkü satış herkesin yapabileceği bir iş olmadığı gibi, satışta başarıyı yakalamış ve ‘satma’nın hazzını almaya alışmış kişilerin fark edilmeleri, şirketlerce tercih edilmeleri daha büyük bir olasılık olarak karşımıza çıkıyor. Bunun yanında ücretlerle beraber kazanılacak satış primlerini de unutmamak gerekli…
Elbette telefonun başına yeni oturan bir çalışanın hemen içindeki “başarılı satışçıyı” ortaya çıkarması için zamana gereksinimi var… Bu kişilerin yapması gereken; öncelikle satışı ve özellikle telesatışı meslekleri olarak kabul etmek. Bu kabullenme sadece çağrı merkezindeki satış pozisyonları için değil, sektör ve meslek farkı gözetmeksizin çalışma hayatının her alanında önşart. İstemeden, geçici iş gözüyle bakılarak, yapılan işe saygı duyulmadan icra edilmeye çalışılan hiçbir işte başarılı olunamaya malum. Siz hiç bankayı sevmeyen bir bankacının, hesap işlerinden nefret eden muhasebecinin ya da iletişim kurmaktan hoşlanmayan insan kaynaklarcının başarılı ve yaptığı işte kalıcı olabildiğini gördünüz mü?
Telesatış işine yeni başlayan kişinin dikkat etmesi gereken diğer konular; kendisine verilen eğitimlerdeki bilgileri davranış haline getirmek, yöneticileri tarafından paylaşılan geribildirimleri mesleki gelişimi için kullanmak, öz değerlendirmeler ile her çağrıda az öncekiden bir adım önde olmaya çabalamak olarak sıralanabilir. Sadece telefonda satışta değil, satışın her çeşidinde başarı farklı tekniklere ve alışkanlıklara bağlı bir kavramdır. Zaman alsa bile söz konusu bu teknikleri önce teorik olarak öğrenmek, sonrasında iş başında davranışa dönüştürmek satış bağımlısı olmak için gereklidir.
Çağrı merkezinde satış kariyeri öncelikle iyi bir satışçı olmakla başlar. Unutmayın ki şirketlerin ana damarı satıştır; bu nedenle yöneticilerin sizi fark etmesi konusunda satışta çalışanlar her zaman diğer meslek gruplarına göre bir adım öndedir…
Selim Arda Üçer
https://www.xing.com/net/pric3bd89x/telesaleskariyeri/cagr%c4%b1-merkezi-sektoru-556803/cagr%c4%b1-merkezi-nde-sat%c4%b1s-kariyerine-baslarken-32844538/32844538/#32844538
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder